Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jídlo jako reprezentace: Multimodální analýza fotografií jídla na českém Instagramu
Peschková, Jana ; Váša, Ondřej (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jak může jídlo fungovat jako znak, jak může reprezentovat určité hodnoty a jaké konotace s ním mohou být spojené. Jídlo je v současnosti velice rozšířeným fenoménem, který kromě své základní biologické funkce nabývá dalších významů. Tato práce se zaměří na zkoumání toho, jak jídlo funguje v rámci kultury, jaké konotace jsou s ním spojené. Práce se zaměřuje na české prostředí a na sociální médium Instagram. Analýza je zaměřena na fotografie českých foodbloggerek. Fotografie sdílené na sociálních sítích obsahují více významových rovin, než je na první pohled zřejmé. Práce je postavena na vizuální analýze, soustředí se na jednotlivé znaky, ale i na rozpory, které důsledkem jejich užívání vznikají. Práce zkoumá reprezentaci, proto je zde také zařazena paralela s tradicí vyobrazování potravin v zátiší. Dalšími zkoumanými atributy z hlediska jídla je propojení s volným časem, sociálním statusem a genderem. První část práce se věnuje jídlu jakožto znaku a jeho zasazení do dalších oblastí kultury. Práce je zaměřena spíše na analýzu, výchozí metodou je multimodální analýza instagramových účtů. Přesto, že základem analýzy jsou fotografie, je brán také v potaz kontext, tj. autor příspěvku, popisek fotky a hashtagy.
Produkce série gastro videí pro použití na blogu
Karská, Diana ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bedřichová, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá výrobním procesem audiovizuálního díla. Konkrétním zaměřením je produkční řetězec videoreceptů pro použití na foodblogu. V teoretické části je nejprve definován obecný pojem produkční řetězec a následně navazuje popis jednotlivých výrobních procesů filmu a reklamy, od kterých je odvozena i výroba videoreceptů. V analytické části je vypracována situační analýza videomateriálu o vaření, ze které je následně shrnuto několik hlavních elementů pro zpracování úspěšného kulinářského videa. Analytickou část doplňuje rešerše požadavků mediálních agentur na umístění videí, která je zpracována do tabulky se základním přehledem požadavků na technické parametry jednotlivých agentur. V praktické části je postupně na základě poznatků z předchozích částí vytvořen plán realizace série videoreceptů pro konkrétní foodblog Maťa varí. Praktická část obsahuje i komentář skutečné realizace videoreceptů, tedy praktické rady i problémy, které nastaly během uskutečňování plánu realizace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.